Inklusion af elever med læringsvanskeligheder
Jeg har skrevet min bachelor i specialpædagogik. Bacheloren er tænkt og tilrettelagt som et svendestykke og ikke et filosofisk tågeskud!!Emnet er faglig inklusion herunder undervisningsdifferentiering i et praksisorienteret perspektiv.
Problemformulering:
Hvordan tilrettelægges undervisnings der tager udgangspunkt i elevens faglige læringsforudsætninger i den heterogene almenklasse?
Karakter 12
Inklusion af elever med læringsvanskeligheder
Marts 2012, Professionel artikel
Innovationsdidakitkken er prikken over i'et
Opgave: Professionel artikel om
egen praksis.
Jeg har beskrevet progressionen i min uddannelse til folkeskolelærer og hvordan innovation og entreprenørskab for mig har forenet teori med praksis.
Jeg har beskrevet progressionen i min uddannelse til folkeskolelærer og hvordan innovation og entreprenørskab for mig har forenet teori med praksis.
KLM > PÆDAGOGIK > ALMENDIDAKTIK
Min professionelle artikel endte på Læreruddannelsen Bornholms hjemmeside. Desuden videresendte min underviser Lilian Rohde, selvfølgelig med min godkendelse, opgaven til dekanen for læreruddannelsen : )Du kan læse den her:
Progressionen i min uddannelse
Marts 2012, Kort skriftlig opgave.
Et InnovativtMindsetProblemformuleringen lyder således
:
Kan vi bruge innovation og entreprenørskab, som et didaktisk middel, til at opkvalificere elevernes læring i folkeskolen?
I analysedelen, har jeg
taget et deep dive i en vertikal tænkning omkring mål, ved at analysere mit
empiriske materiale med John Biggs-modellen. Formålet med at analysere min
empiri med udgangspunkt i denne model, er at adskille progressionen i
elevernes læring, for på den måde, at forstå hvad det er en innovativproces
kan tilføre undervisningen i folkeskolen.
Opgaven omtales yderligere på siden Innovationsprocessen Manga og/eller du kan læse den her:
Et innovativtMindset
Praktik 3. år bestået
Praktik 3. år bestået
Feedback:
Kære Caroline,
Jeg har kun skrevet nogle få kommentarer i din refleksion - og det er
fordi, der ikke er så meget at sige!
Det er MEGET flot arbejde - didaktiske refleksion og begrundelse på højeste
niveau med brug af relevant teori. Godt gået!
Artiklen skal med i den form, der har her, til Fonden - udover at du også
beskriver selv forløbet.
Bliv ved på samme måde!
Lillian
Lillian
Ingen evaluering uden mål
Dette katalog er produktet af et entreprenant undervisningsforløb i almen didaktik 3. år.
Vores arbejdsspørgsmål var følgende:
Hvordan
kan vi hjælpe Hr. Boesen med at inkludere evaluering som middel og metode til
læring i den eksisterende undervisning?
Læs kataloget, det færdige produkt her:
Ingen evaluering uden mål
Læs kataloget, det færdige produkt her:
Ingen evaluering uden mål
Blog i undervisningen
Tidligere opgaver har jeg midlertidigt lagt ind herunder. Hvis/når jeg finder tid en dag, burde alle få en lille indledning .....
Kvalitetssikring af god undervisning
3. år.
Almendidaktik eksamen: Karakter 12
Det hyperkomplekse samfund_Den positive udfordring
2. år
Pædagogik eksamen: karakter 12
Social ekslusionsangst
2. år
Psykologi Eksamen: karakter 10
3. år.
Almendidaktik eksamen: Karakter 12
Det hyperkomplekse samfund_Den positive udfordring
2. år
Pædagogik eksamen: karakter 12
Social ekslusionsangst
2. år
Psykologi Eksamen: karakter 10
2. år
Praktikopgave: bestået
Praktikopgave: bestået
Ingen kommentarer:
Send en kommentar